Tworzenie animacji
SIŁA PRZEKAZU TKWI W ANIMACJACH
Content statyczny taki jak treść czy projekty graficzne nie są już tak pożądane jak jeszcze kilka lat temu. Największym zainteresowaniem cieszą się obecnie treści dynamiczne, wsparte dodatkowo dźwiękiem i elementami muzycznymi. Możliwość wykorzystania tych elementów daje aktualnie tworzenie animacji. Dzięki rozbudowanym możliwościom technologicznym animacje mogą bez problemu zostać osadzone np. na stronie internetowej, w e-commerce czy landing page.
Ogólnie rzecz ujmując tworzeniem animacji można nazwać wszystko co skutkuje wprawieniem w ruch, dotychczas nieruchomych elementów.
PROCES TWORZENIA ANIMACJI
Jak każdy projekt wizualny, również tworzenie animacji wymaga, aby agencja digital taka jak nasza miała możliwie jak najdokładniejsze informacje na temat tego co ostatecznie ma powstać. Przekazanie Twojej wizji odbywa się najczęściej poprzez rozmowę i odniesienia do konkretnych, zrealizowanych już projektów najczęściej wśród konkurencji. Naszą pracę polegającą na tworzeniu animacji organizujemy w kilku prostych krokach:
Krok I: pogłębiony wywiad z Tobą na temat tego do czego wykorzystana zostanie stworzona animacja jest cenną wskazówką w procesie kreatywnym. Na podstawie tego czy będzie to animacja dotycząca produktu, usługi czy po prostu jako opening do Twojego vloga wiemy od czego powinniśmy zacząć.
Krok II: projektowanie statycznej wersji graficznej, a następnie propozycja planowanej animacji w formie np. mp4. Przesłany plik jest początkowo bardzo ubogą wersją, pozbawioną dźwięków i dynamicznych przejść. Tworząc od podstaw animacje nie korzystamy z gotowych bibliotek. Wszystko co od nas dostajesz jest wypracowane wyłącznie dla Ciebie w oparciu o uzgodniony scenariusz.
Krok III: po zaakceptowaniu formy graficznej, transformacji kadrów i towarzyszącej im muzyki przesyłamy do Ciebie wersję produkcyjną animacji. Jeśli na Twoje zamówienie tworzone są animacje 3d, dbamy by przez przypadek nie znalazły się w nich niedoskonałe tekstury i niepożądane elementy. Zdarza się, że tę samą animację oglądamy i analizujemy dziesiątki, a czasami nawet i setki razy. Tworząc animacje jesteśmy jednak bardzo drobiazgowi, niekiedy wprowadzając poprawki w setnych sekundach. W ramach współpracy otrzymujesz możliwość do przesłania nam dwóch serii poprawek.
Krok IV: po uzyskaniu od Ciebie ostatecznej akceptacji, przesyłamy Ci pliki otwarte zapisane w popularnych formatach.
KTO ODPOWIADA ZA TWORZENIE ANIMACJI?
W zależności od typu animacji mogą być one tworzone przez designerów różnych specjalizacji. Najpopularniejszą z nich jest motion designer, który każdy dzień poświęca tworzeniu animacji. Wybitnej jakości specjalista wie, że nie ma rzeczy nie możliwych, nie „fixuje się” zatem na branży ani rodzajach produktów czy usług, na potrzeby których projektuje. Posiadając doświadczenie pamięta o konieczności dbania o wagę pliku, zachowanie możliwie najwyższej jakości obrazu i utrzymanie dynamiki wraz z angażującymi dodatkami w tle. Bardzo często ciężko przedstawić mu wizję w opisowy sposów, dlatego swoje wyobrażenie przelewa na papier tworząc tzw. story boardy, czyli kluczowe kadry składające się na pełną animację. Mogą one zostać wykonane ręcznie w postaci szkiców lub cyfrowo przy użyciu dedykowanych do tego programów.
Poszczególne kadry story boardów mogą dodatkowo zostać opisane, nie jest to jednak interaktywna forma, a jedynie uproszczone schematy będące niejako makietą, czyli animacyjnym punktem odniesienia. Warszawa jest ciekawym rynkiem dla osób chcących zostać profesjonalistami od animacji, ponieważ wiele firm rekrutuje tego typu pracowników w związku z rosnącą popularnością tej formy przekazu.
CO ZA DŁUGO TO NIEZDROWO
Animacje jak wszystkie rozwiązania tego typu nie mogą być za długie. Zamiast tworzyć przydługie opowiadanie, lepiej skupić się na najważniejszych punktach i sprowadzić wszystko do maksymalnie kilkudziesięciu sekund. Jak zawsze lepiej pozostawić w odbiorcy niedosyt i niespożyte zaciekawienie niż przesyt i przebodźcowanie. Dobrym zabiegiem jest też stosowanie niedopowiedzeń czy (o ile to możliwe) akcentów humorystycznych. Kształty nie zawsze muszą być oczywiste, a zakończenie nie musi pokrywać się z przewidywaniami. W animacjach wymagających lektora, dobrą robotę zrobi ciekawy głos, który w wyjątkowy sposób pozwoli na zbudowanie zaangażowania.
TWORZENIE ANIMACJI
Animacje mogą uatrakcyjnić przekaz i sprawią, że Twoja firma lub marka zapadnie w pamięć odbiorców szybciej i zostanie tam na dłużej. Produkujemy kreatywne pomysły, lubimy mieć poczucie dobrze zrobionej roboty. Jako agencja możemy zaoferować Ci stworzenie animacji na różne potrzeby i w różnej formie. Przykładowo mogą to być animacje:
- logotypów oraz elementów strony www: jeśli tylko zależy Ci, na wybiciu się na tle konkurencji i wiesz, że Twoja grupa docelowa to doceni, to warto się zastanowić nad tego typu rozwiązaniem. Sprawdzi się ono wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z nowoczesnymi produktami.
- sprzedażowe, reklamujące Twoje usługi lub produkty: to zawsze dobry pomysł, jeśli tylko zależy Ci na tym, aby Twoje działania odpowiednio wybrzmiały w trakcie trwających kampanii marketingowych. Tego typu rozwiązania pozwalają na większe przyciągnięcie uwagi.
- instruktażowe, kiedy łatwiej coś zanimować, niż nakręcić film: nie wszystkie materiały wideo nakręcone z obecnością ludzi są atrakcyjne i możliwe do wykonania. Przykładowo, film instruktażowy związany z zachowaniem zasad BHP może wydawać się zbyt śmieszny, w momencie, kiedy występują w nim prawdziwi ludzie. W tym przypadku animacja udźwignie więcej i doda powagi.
- promocyjne, informujące o różnego rodzaju akcjach związanych z Twoją działalnością: to krótkie animacje pokazujące korzyści z funkcjonowania Twojej organizacji.
- stworzone do social mediów: które w prosty sposób mogą spowodować zwiększenie zasięgu Twoich postów. Ludzie bardzo chętnie dzielą się różnego rodzaju animacjami oraz filmami, dlatego warto wykorzystać taką szansę na darmową promocję.
ZALETY TWORZENIA ANIMACJI
Dobrze skrojone, przemyślane i dynamiczne animacje w pozytywny sposób mogą wpłynąć na pozyskanie nowych odbiorców Twojego produktu czy marki. Wraz ze wzrostem liczby odbiorców, wzrasta także szansa na zwiększenie przychodów. Jeśli projekt jest ciekawy oraz cykliczny, możesz liczyć na zwiększenie przywiązania i lojalności klientów do Twojej organizacji.
Nawet proste animacje, które możesz użyć np. na swojej stronie internetowej w postaci animowanego logotypu, czy innych grafik i wykresów – mogą zwrócić większą uwagę niż ich statyczne odpowiedniki. Zobacz jakie ciekawe rozwiązania zaproponowaliśmy na naszej własnej stronie. Nasza agencja interaktywna może przygotować tego typu rzeczy także dla Ciebie. Wśród ciekawych przykładów animacji są te robione np. dla dużych ośrodków miejskich takich jak Warszawa. Miasta tej wielkości często pozyskują środki na wydarzenia masowe (np. kulturalne),które kierowane są do mieszkańców poprzez nowoczesne środki komunikacji, czyli m.in. media społecznościowe. Ruch zawsze przyciąga uwagę, dzięki czemu wykorzystanie animacji świetnie sprawdza się w promocji i budowaniu zasięgów.
DLACZEGO WARTO WYBRAĆ NASZĄ AGENCJĘ DIGITAL DO TWORZENIA ANIMACJI?
Robimy wszystko co w naszej mocy, aby tworzyć animacje, które wzbudzają emocje, przykuwają uwagę, wyróżniają się na tle konkurencji. Bierzemy na siebie także cały proces prac dodatkowych z tym związanych. Możesz przyjść do naszego biura w Warszawie, rozsiąść się wygodnie w fotelu, opowiedzieć o swojej firmie i wyrazić chęć stworzenia animacji. A koncepcja? O nią się nie martw, nawet jeśli sam nie masz bliżej określonego pomysłu, my zajmiemy się wykreowaniem tej odpowiedniej, tak abyś dostał od nas projekt zrealizowany od A do Z.
Siedzibą naszej agencji interaktywnej jest Warszawa. To w niej powstają wszystkie animacje, które jeśli są częścią czegoś większego implementowane są przez developerów np. do sklepów internetowych czy aplikacji webowych.
Więcej o naszych możliwościach dowiesz się z zakładki co robimy, w której znajdziesz pięć podstron tematycznych, tj.: Web&Mobile, e-commerce, e-marketing, materiały graficzne i rozwiązania dedykowane. Natomiast z szerokiego portfolio dowiesz się więcej odnośnie projektów zrealizowanych przez naszą warszawską agencję.
formularz kontaktowy
Jeśli chcesz zrealizować z nami podobny projekt zadzwoń lub napisz.
Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego poniżej.