Projektowanie logo
PROJEKT LOGO, CZYLI CO?
Tak jak ludzie mają wiele cech odróżniających ich od siebie nawzajem, tak samo podmioty gospodarcze działające jako „firmy” używają różnego rodzaju wyróżników po to, by skutecznie pokazać swoją wyjątkowość i unikatowość. W tym celu opracowuje się szeroką koncepcję, którą nazywa się identyfikacją wizualną. Jej elementem są graficzne formy wyrazu, do których zalicza się: znaki graficzne, logo, logotypy, sygnety. Szukając w internecie treści na temat projektowania logo na pewno pojawiły Ci się one wszystkie. Przed wykonaniem projektu logo warto zapoznać się z nomenklaturą, żeby płynnie i swobodnie porozumiewać się np. z potencjalnym wykonawcą, którym może być agencja digital lub agencja interaktywna :
- sygnet – to wyłącznie symbol, znak rozpoznawczy, ściśle skorelowany z nazwą i nieodłącznie występujący z logotypem. To sygnet odpowiada za krótką formę przekazu.
- logotyp – to tekstowa forma prezentacji marki lub firmy.
- tagline – to inaczej claim czyli wyrażona tekstowo misja i wartości, które firma wyznaje i z które stara się na bieżąco realizować. Nie każda firma posiada claim i nie jest to konieczne, ponieważ logo bez claimu również może funkcjonować.
- logo – to połączenie sygnetu, logotypu i ewentualnego claimu, czyli formy graficznej z tekstową.
Jak widać, szukając wykonawcy do stworzenia wizerunku nowo zakładanej firmy lub już istniejącej w celu jego odświeżenia, w pierwszej kolejności zmiany muszą objąć prace związane z projektowaniem logo. Zobacz przykłady logo, które stworzyliśmy.
PROJEKTOWANIE LOGO – OD CZEGO ZACZĄĆ?
Decydując się na stworzenie logo warto proces ten powierzyć specjalistom. Nawet jeśli w swojej firmie posiadasz osobę o kompetencjach graficznych, to pamiętaj, że grafik, grafikowi nierówny. Można to porównać do wizyty u lekarza – z chorym uchem nie idziesz do ortopedy, a ze złamaną ręką do dentysty. Wśród grafików, także są specjalizacje, warto więc zwrócić się do takiej agencji, która w swoim zespole ma od tego specjalistów i wie na czym polega projektowanie loga.
Niezależnie od tego, czy masz firmę działającą w dużym mieście jak Warszawa, czy mniejszym jak Radom, Białystok lub Ełk – projektowaniu logo musisz poświęcić tyle samo uwagi. W tej kwestii nie ma dróg na skróty. Możesz wierzyć lub nie, ale dobry biznes zaczyna się tworzyć od dobrego logo. Poświęć temu procesowi tyle czasu ile trzeba, a na efekty nie będziesz musiał długo czekać.
O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ PROJEKTUJĄC LOGO?
Jesteśmy pewni, że chcesz, aby Twoje logo wywoływało odpowiednie emocje, zdobywało zaufanie oraz powszechną sympatię wśród odbiorców, niezależnie od tego, czy wchodzisz dopiero na rynek, czy może jesteś już na nim od jakiegoś czasu. Myśląc o nowym projekcie logo, warto wziąć pod uwagę kilka ważnych aspektów, które realizujemy w naszej agencji digital:
- prostota: często mniej znaczy więcej. Dzięki temu, że Twoje logo będzie mało skomplikowane graficznie, istnieje większa szansa, że będzie łatwo zapadało w pamięć.
- ponadczasowość: dobrze zaprojektowane logo nie zestarzeje się w ekspresowym tempie. Mimo upływu lat będziesz mieć pewność, że Twój znak rozpoznawczy nadal wygląda dobrze.
- rozpoznawalność: to pozytywny wyróżnik Twojej marki lub organizacji. Wybija Cię na tle konkurencji i jednoznacznie jest kojarzony wyłącznie z Tobą.
- wyjątkowość: przygotowane na podstawie oryginalnego projektu, a nie z gotowych szablonów, których pełno na rynku.
PRACA NAD LOGO – NAM SIĘ NIGDZIE NIE ŚPIESZY
Już na początku pracy nad logo, warto założyć sobie więcej czasu na ten proces. Dlaczego? Bo nowe logo ma Ci służyć przez lata. Projektowanie logo powinno uwzględniać to, że musi ono być dopieszczone i sprawdzone pod każdym kątem. W tym procesie, nie ma sensu iść na kompromisy i ustępstwa. Ostateczny efekt prac powinien w pełni Cię satysfakcjonować. Dlatego nie opieraj się całkowicie na poradach przyjaciół i rodziny. Oczywiście ich głos jest bardzo ważny, jednak musisz zastanowić się, czy są to faktyczni odbiorcy Twojego produktu lub usługi. Warto zatem wykonać badania fokusowe na szerszej, bardziej zróżnicowanej grupie i sprawdzić, co o nowych propozycjach myślą przyszli klienci.
Zależy nam na Twoim sukcesie, możesz więc mieć pewność, że nie spoczniemy, dopóki nie znajdziemy najlepszego rozwiązania dla reprezentowanej przez Ciebie organizacji. Proces ten może chwilę potrwać, zatem warto uzbroić się w cierpliwość. Nasza praca to pasja, którą zarażamy każdego, dlatego jesteśmy przekonani, że nawet dłuższy czas tworzenia logo nie doprowadzi Cię do frustracji. Na bieżąco komunikujemy to, na którym etapie obecnie jesteśmy.
Możesz mieć pewność, że ostatecznie będziesz bardzo zadowolony z uzyskanych materiałów i z pewnością nie doświadczysz wyrzutów sumienia spowodowanych tym, że proces nie należał do najszybszych. Miejscem naszej działalności jest Warszawa, która kojarzy się z pośpiechem i ciągłym gonieniem terminów. W kwestii realizowania logo dla Ciebie, narzucamy jednak tempo, które pozwoli uzyskać jak najwyższą jakość.
ZAPROJEKTUJ LOGO RAZEM Z NASZĄ AGENCJĄ INTERAKTYWNĄ
W naszej warszawskiej agencji, tworzymy wyłącznie unikalne projekty. Robimy je od zera. Ty przekazujesz nam informację o tym, czym się zajmujesz i co Cię wyróżnia, a my „szyjemy” z tego logo, które pozwoli zaistnieć Ci na konkurencyjnym rynku.
Projektowanie logo to nasza codzienność, dlatego możesz być pewny, że zadbamy o:
- kolory: ich odpowiednią ilość oraz dobór barw – w tym przypadku więcej nie znaczy lepiej,
- typografię: dobierzemy krój, odpowiednio połączymy różne rodzaje fontów, ale bez przeładowania,
- umiar: zrobimy wszystko, aby w logo nie było żadnych zbędnych elementów,
- wygląd: niezależnie, czy będzie małe, duże, kolorowe lub jednobarwne – będzie czytelne i zrozumiałe dla ostatecznego odbiorcy.
Pamiętaj, że ślepe podążanie za trendami – w tym przypadku może nie być najlepszym rozwiązaniem. Dlatego stawiamy na projekty ponadczasowe, dopasowane do charakteru Twojej działalności, tak aby wyróżnić Cię z tłumu. Zaufaj nam, a bezpiecznie przeprowadzimy Cię przez cały proces tworzenia Twojego logo.
KSIĘGA ZNAKU. CO ZOSTAWIMY W TWOICH RĘKACH?
Po skończonym projekcie dostaniesz od nas pełną wersję księgi znaków, w której opiszemy dokładnie jak zbudowany jest Twoje nowe logo. Co się w niej znajdzie? Przede wszystkim będzie to:
- pełna koncepcja budowy logo – geneza jego powstania, konstrukcja znaku,
- podstawowa wersja znaku oraz alternatywna propozycja logo,
- dobór oraz opis możliwości konfiguracji kolorystycznych,
- minimalny rozmiar oraz informacja odnośnie skalowania,
- typografia,
- rekomendacja tła oraz informacje o tłach zakazanych lub nierekomendowanych,
- pola ochronne.
MIEJSCA UŻYCIA LOGO
Projektując logo w ramach współpracy ze specjalistami należy cały czas pamiętać o tym, że przewidują oni różnorodne miejsca i formy użycia Twojego elementu identyfikacji wizualnej. Użycie to można rozbić na przestrzeń digital i drukowaną. Każda z nich charakteryzuje się innymi aspektami:
- digital – to cyfrowe wykorzystanie logo, a więc wyświetlanie na urządzeniach elektronicznych. Logo może być zatem załączane np. w formie stopki mailowej do wiadomości e-mail. Strona internetowa będzie z kolei zawierać obok nazwy zakładki, logo w formie fav icony, a jeśli jest dodatkowo dobrze zaprojektowana, logo lub logotyp będzie wyświetlane w stałym miejscu (najczęściej lewy górny róg) i po kliknięciu w nie, user będzie przenoszony na stronę główną. Równie ważne jest użycie logo w cyfrowej wersji w różnego rodzaju kampaniach marketingowych typu display. W rozwiązaniach digital, logo będzie wykorzystywało tzw. RGB, a więc kolory R (red),G (green) i B (blue). Są one nieustannie mieszane i to właśnie dzięki ich połączeniu, każdy kolor może być dalej miksowany.
- druk – nadal istnieje, a jego epoka jak zapowiadali niektórzy z branży cyfrowej jeszcze się nie zakończyła. Firmy dbają, by ich obecność w namacalnym wydaniu występowała możliwie jak najczęściej, dopinając klamrą wielokanałowość swojej komunikacji. Znaki graficzne firm umieszczane są na materiałach, które firma dystrybuuje bezpośrednio do klientów np. poprzez: wizytówki, papier czy teczki firmowe. Rynek reklamy drukowanej jest często ciekawą alternatywą m.in. jako OOH (out of home),które nadal cieszy się zainteresowaniem reklamodawców. Billboardy nie wyjdą tak szybko z mody, ponieważ jak pokazują badania ta tradycyjna forma posiada nadal bardzo duże zasięgi. Z drukiem związane jest takie pojęcie jak CMYK, a więc cztery podstawowe kolory stosowanych farb drukarskich: cyan, magenta, yellow i black.
Więcej, o różnych rozwiązaniach projektowych znajdziesz w zakładce projektowanie graficzne oraz w naszym portfolio. Koniecznie skontaktuj się z nami online lub na żywo (Warszawa to miasto, w którym działamy), a opowiemy Ci szerzej o naszych możliwościach współpracy oraz wstępnie omówimy Twoje oczekiwania, co do projektu. Nie czekaj i daj się poznać swoim przyszłym odbiorcom oraz zaskocz konkurencję.
formularz kontaktowy
Jeśli chcesz zrealizować z nami podobny projekt zadzwoń lub napisz.
Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego poniżej.