Projektowanie graficzne
CZYM JEST PROJEKTOWANIE GRAFICZNE?
Projekty graficzne otaczają nas każdego dnia. Codziennie mijamy billboardy, plakaty, przeglądamy strony internetowe, czy kupujemy produkty w specjalnie zaprojektowanych opakowaniach. Sytuacji, w których z nimi obcujemy jest mnóstwo jednak na większość z nich nie zwracamy przeważnie uwagi. Warszawa pełna jest różnego rodzaju, kolokwialnie mówiąc reklam. Jest dla nas oczywiste, że wszystko co zawiera jakąś treść i niesie ze sobą konkretny przekaz musi być upiększone i podane w formie graficznej. Powód jest prosty. Otoczenie konsumujemy oczami, a najbardziej działają na nas wyraziste i różnorodne kolory.
Wiemy o tym i dlatego w projektowaniu graficznym skupiamy się na wdrażaniu wszystkich niepisanych zasad uwzględniając docelowego odbiorę, formę graficzną, a także branżę, w której grafika będzie funkcjonować. Słowo „projekt” ma bardzo szerokie znaczenie, może być rozumiane jako szereg działań zmierzających do osiągnięcia wyznaczonego celu. ‘Projekt” może być zatem procesem i niekoniecznie dotyczyć czegoś namacalnego, chociaż w większości przypadków realizując „projekt” na samym końcu wytwarzane jest jakieś dzieło. Tak czy inaczej na potrzeby prezentacji naszych usług z zakresu projektowania graficznego będziemy używać słowa projekt, które w domyśle będzie właśnie poświęcone projektom graficznym.
CECHY DOBREGO PROJEKTU GRAFICZNEGO
Bez względu na planowane zastosowanie i przeznaczenie projektów graficznych, podstawową kwestią jest to jak zorganizowany jest proces jego wytworzenia. W naszej agencji digital w pierwszym kroku stawiamy przede wszystkim na dialog i Twoje ewentualne wcześniejsze doświadczenia jakie posiadasz w obszarze szeroko pojętej obsługi graficznej. Definiujemy także pewne pojęcia w taki sposób, żeby obie strony miały pewność, że rozmawiają tym samym językiem. Mnogość interpretacji elementów takich jak chociażby makieta, layout, projekt graficzny, mockup, szablon strony, czy materiały wsadowe dają dużą szansę na ewentualne nieporozumienie.
Dysponując wiedzą na temat Twojej przeszłości projektowej i sytuacji, w której się obecnie znalazłeś jesteśmy w stanie w wyraźny sposób określić Twoje potrzeby, które mogą być bardzo różnorodne w zależności od tego czy będą dotyczyć nowych czy dotychczasowych produktów lub usług obejmując:
- stworzenie lub odświeżenie identyfikacji wizualnej,
- przygotowanie projektów digital na potrzeby programowania rozwiązań dedykowanych IT,
- zaprojektowanie materiałów marketingowych,
- wymyślenie i opracowanie dynamicznych materiałów contentowych.
Każdy z powyższych typów charakteryzuje się trochę innym podejściem, jednak wiele jest cech wspólnych w realizacji procesu projektowania graficznego:
Etap I: zbieramy wszystkie konieczne informacje potrzebne do zaprojektowania ustalonej formy graficznej. Chcemy, żeby nasza praca możliwie jak najbardziej była zgodna z Twoimi oczekiwaniami. Pozwala to na skrócenie czasu produkcji i szybsze wykorzystanie przez Ciebie materiałów graficznych w planowanej komunikacji z końcowymi odbiorcami. W tym celu zawsze pytamy o przygotowaną przez Ciebie analizę rynku, konkurencji i otoczenia biznesowego. Radość wywołuje u nas prezentacja benchmarku i podpatrzone przez Ciebie rozwiązania skutecznie funkcjonujące u innych. Na tej podstawie wiemy jaki klimat, styl czy układ mają mieć projekty graficzne, nad którymi będziemy pracować.
Etap II: posiadając wszystkie kluczowe materiały, które od Ciebie uzyskaliśmy podążamy z projektowaniem graficznym w kierunku, którego jesteśmy pewni. Po zakończonej pracy, przesyłamy materiał do Twojej oceny i cierpliwie czekamy na pierwszą serię poprawek, którą do nas wyślesz. Jako agencja graficzna odpowiedzialnie podchodząca do swoich obowiązków gwarantujemy, że w ramach ceny realizacji usługi, masz prawo do przesłania nam dwóch serii poprawek. Wdrażamy je możliwie jak najszybciej.
Etap III: po uzyskaniu od Ciebie akceptacji na przesłane pliki i zakończeniu pracy nad projektami graficznymi dosyłamy Ci pliki otwarte w najpopularniejszych formatach stosowanych na potrzeby digital czy druku. Wszystkie użyte w projektach elementy posiadają rozbudowane licencje przypisane projektom graficznym, dzięki czemu masz pewność, że możesz dysponować nimi swobodnie zarówno w celach komercyjnych jak i prywatnych.
DLACZEGO WARTO, ABYŚ PROJEKT GRAFICZNY PRZYGOTOWAŁ WŁAŚNIE Z NAMI?
Kompetencje tworzenia projektów graficznych nabywamy od 2013 r. Nasz zespół składa się z kreatywnych, pełnych pasji i nieustannie głodnych wiedzy designerów, którzy na bieżąco śledzą trendy i nowinki stosowane w branży. Dzięki naszej komunikatywności i otwartości na współpracę zawsze chętnie doradzimy, a także zaproponujemy najlepsze rozwiązania do zastosowania. Świadczona przez nas obsługa graficzna stoi zatem na wysokim poziomie, czego efekty prezentujemy regularnie aktualizując nasze portfolio. Nieustannie rozwijamy umiejętności zarówno miękkie jak również twarde związane bezpośrednio z usługami graficznymi. Naszą specjalnością jest grafika kreatywna, projekty graficzne przeznaczone do „webu” oraz grafika użytkowa. Dzięki pasji, doświadczeniu i oryginalnym pomysłom możesz być pewien, że stworzony przez nas projekt graficzny będzie nie tylko unikalny i atrakcyjny wizualnie, ale również wykonany z najwyższą precyzją i troską o każdy, nawet najmniejszy detal. Warszawa nie będzie jedynym miejscem, w którym będziesz mógł zaprezentować efekty wykonanej pracy, ponieważ internet jak wiadomo nie zna granic.
ZASADY REALIZACJI USŁUG GRAFICZNYCH W NASZEJ AGENCJI INTERAKTYWNEJ
Z racji na fakt, że lubimy pracować w zgodzie z procedurami i jasno wyznaczonymi zasadami transparentnie dzielimy się z Tobą naszym podejściem, zdradzając tym samym jak wygląda realizowana przez nas obsługa graficzna od kuchni:
- nie kopiujemy cudzych pomysłów – stosujemy oryginalne podejście, często wymyślając własne, autorskie koncepty. Wiemy jednak, że nie ma sensu wymyślać koła na nowo, dlatego podpatrujemy czasami jak pewne rzeczy zrobili inni. Nigdy jednak nie tworzymy projektów na zasadzie kalki czy kopiowania. Stoimy na straży unikatowości i dedykowanego podejścia w każdym nawet najmniejszym detalu realizowanej usługi graficznej.
- porządkujemy plik przed ostatecznym przesłaniem go do Ciebie – profesjonalne studio graficzne, powinno dbać, by przekazywane pliki były uporządkowane bez względu na liczbę elementów, które zawierają. To jak wyglądają w momencie ostatecznego i oficjalnego przekazania do Ciebie świadczy o poziomie i podejściu wykonawcy. W ramach realizowania przez nas usług graficznych przykładamy do tego wagę.
- dbamy o responsive web design – dzisiejsza rzeczywistość wymusza na agencji graficznej podczas projektowania interaktywnych form branie pod uwagę przede wszystkim faktu mnogości urządzeń i przeglądarek. Uwzględnianie w obsłudze graficznej tej sytuacji to obowiązek każdej topowej agencji realizującej usługi graficzne. Patrzymy uważnie na ten element, ponieważ wiemy, że Twoim klientem może być każdy użytkownik.
- korzystamy z najnowszego oprogramowania – praca z naszym studiem graficznym to kontakt z najbardziej wydajnymi komputerami wyposażonymi w najnowszą wersję oprogramowania. Pozwala to na stosowanie różnego rodzaju zabiegów, zarówno w kwestii prezentowania stworzonych projektów jak również ich tworzenia.
- nanosimy poprawki uwzględniając Twoje uwagi – przez cały czas dzielimy się z Tobą najlepszymi praktykami, których nauczyliśmy się podczas realizacji bardzo zróżnicowanych zleceń. Wiele branż znamy od podszewki. Usługi graficzne świadczymy zarówno dla branży beauty, alkoholowej, eventowej i digital.
- trzymamy się deadline’ów – słowo jest dla nas droższe od pieniędzy. Uważamy, że obsługa graficzna realizowana jest na najwyższym poziomie przede wszystkim wówczas, gdy dane obietnice są dotrzymywane. Często przypominamy Ci się z materiałami, które mieliśmy od Ciebie otrzymać lub dzwonimy z prośbą akcept lub komentarz do przesłanych projektów. Wydawać się to może uciążliwe, jednak to wszystko dla Twojego dobra.
- archiwizujemy przekazane pliki na serwerze – po zakończeniu obsługi graficznej i przekazaniu Ci plików otwartych jeszcze przez jakiś czas przechowujemy je na naszych dyskach. Jest to backup, który przydać się może w najmniej oczekiwanym momencie, gdyby okazało się, że paczka, którą od nas otrzymałeś zaginęła lub stało się z nią coś równie złego. Warszawa to miasto, w którym znajduje się centrum danych mieszczące w sobie naszą infrastrukturę serwerową. Ze względu na wybór profesjonalnego dostawcy w tym zakresie, jesteśmy spokojni los wszystkich przechowywanych tam danych.
RODZAJE PROJEKTÓW GRAFICZNYCH, KTÓRE MOŻEMY DLA CIEBIE WYKONAĆ
Jako studio graficzne i agencja digital zarazem, realizujemy wiele prac potocznie zwanych obsługą graficzną. Jeśli zastanawiasz się czy będziemy w stanie sprostać usługom graficznym, które chcesz u nas zrealizować, zapoznaj się z wybranymi elementami, których tworzenia podejmujemy się na co dzień:
- logo wraz z księgą znaku – branding potrzebny jest do stworzenia opowieści o misji marki, a także skutecznego komunikowania kim jest i co oferuje Twoja organizacja. W jego tworzeniu rolę odgrywają nawet najmniejsze detale. Dlatego wraz ze znakiem graficznym tworzymy księgę znaku (brand book),która stanowi zamknięty katalog tego co można, a czego absolutnie nie powinno się z nim robić. Z agencją graficzną taką jak nasza na bieżąco ustalasz do czego nawiązywać będzie Twój graficzny wizerunek.
- wizytówki, papier firmowy, stopka mailowa – nieodłączne elementy tworzone zaraz po logo, silnie do niego nawiązujące. To przedłużenie opakowania Twojej działalności. Możesz mieć najlepszych fachowców i rozbudowaną ofertę, ale jeśli na wstępie swoim wizerunkiem odrzucisz potencjalnych zainteresowanych, zmarnujesz szansę na zdobywanie rynku i powiększanie zasięgu działania.
- strona www, program partnerski, program lojalnościowy, aplikacja mobilna – żeby rozpocząć ich programowanie potrzebne są projekty graficzne stron głównych i podstron. Dodatkowymi elementami są strony błędów, og image czy chociażby favicona. Nasza agencja graficzna tworzy projekty w oparciu o wypracowaną z Tobą wcześniej dokumentację funkcjonalną lub makiety (low-fiedlity lub high-fiedlity).
- szablon do wysyłania newslettera, spójna linia graficzna do komunikacji w social mediach, foldery reklamowe, broszury informacyjne – materiały marketingowe zawierające Twój znak graficzny przydadzą Ci się zarówno w wydaniu digital jak również klasycznym. Używanie w dzisiejszym świecie social mediów do komunikacji z potencjalnymi kupującymi to obowiązek. Bardzo często swoją przewagę możesz budować poprzez pozycjonowanie siebie jako eksperta w zakresie usług lub produktów, które sprzedajesz. Tworzone treści muszą być sygnowane Twoim brandem lub elementami wynikającymi z zaprojektowanego Key Visuala.
- intro video, animacja, prezentacja multimedialna – są dynamiczną formą materiałów marketingowych. Aktualni użytkownicy internetu przywykli do pozyskiwania wiedzy z podcastów, vlogów czy różnego rodzaju rozwiązań multimedialnych. Utrzymywanie z nimi kontaktu za ich pośrednictwem bezpośrednio wpływa na Twoją rozpoznawalność rozszerzając ją bardzo często niskim nakładem kosztów w sposób viralowy.
Nasza agencja interaktywna podejmuje się zadań ambitnych, trudnych, wymagających szukania rozwiązań, a więc często potencjalnie niewygodnych. Nie zrażają nas opowieści, z których wynika, że inni zawiedli. Zapraszamy Cię do kontaktu, a jeśli jesteś w pobliżu naszego biura do wstąpienia na kawę i opowiedzenia nam swojej historii. Naszą siedzibą jest Warszawa, dlatego jeśli masz do nas rzut monetą, nie zastanawiaj się i przyjeżdżaj. Chętnie staniemy na wysokości zadania.
formularz kontaktowy
Jeśli chcesz zrealizować z nami podobny projekt zadzwoń lub napisz.
Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego poniżej.