Programy partnerskie i lojalnościowe
CZY PROGRAMY PARTNERSKIE I PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE TO SAMO?
Pomimo częstego stosowania obydwu nazw zamiennie, kontekst ich użycia jest totalnie różny. Punktem wspólnym jest natomiast cel, który polega na doprowadzeniu do podnoszenia sprzedaży. Niemniej jednak, skupiając się najpierw na programach partnerskich (zwanych inaczej afiliacyjnymi),należy pamiętać, że są one skierowane jak sama nazwa mówi do partnerów, a więc w większości do podmiotów B2B. Oczywiście osoby fizyczne nie są z nich totalnie wykluczone, jednak patrząc z perspektywy firmy organizującej programy partnerskie, zdecydowanie łatwiej przeprowadzać je właśnie przy udziale podmiotów stricte biznesowych. Programami partnerskimi poprzez szereg obietnic i korzyści zainteresowane są jednostki, których zadaniem jest przyciąganie kolejnych i w ten sposób powiększanie sieci. Afiliacja (z łac. affilatio – „usynowienie”, „włączenie do rodziny”) prowadzi zatem do zwiększania świadomości marki i aktywnego działania na rzecz generowania sprzedaży czy też wykonywanie działań zmierzających do pozyskiwania nowych klientów poprzez realizację rekomendacji. Wysiłek zaufanych partnerów premiowany jest zgodnie z wcześniej zaprojektowanymi scenariuszami.
Nowoczesnym programom partnerskim towarzyszy szereg rozwiązań automatyzujących procesy ich realizacji. W tym celu budowane są właśnie dedykowane platformy online, do których dostęp przydzielany jest po wstępnej weryfikacji, a następnie za pomocą intuicyjnych narzędzi prowadzone jest szkolenie z zasad programu, a także funkcjonalności samej platformy. Ze względu na rozbudowaną często strukturę członków, wymagany jest także moduł uprawnień, którym zarządza najważniejszy z nich, a więc często przedstawiciel organizatora.
Do benefitów wynikających z osiąganych sukcesów należą często atrakcyjne nagrody czy też możliwość uzyskania specjalnych warunków handlowych, w postaci np. prowizji od sprzedaży. Im więcej uczestników programu tym większy sens tworzenia i adaptowania bardziej skomplikowanego algorytmu definiującego zasady programu partnerskiego. Jego rozwój online jest możliwy w bardzo elastyczny sposób wyłącznie wówczas, gdy oprogramowany jest on jako rozwiązanie dedykowane. W przeciwnym wypadku, wprowadzanie zmian w gotowym softcie, który początkowo się sprawdzał, ale został wytworzony przez kogoś innego, stawia pod dużym znakiem zapytania jego bezawaryjność i stabilność. Warto zatem jeszcze przed znalezieniem wykonawcy zastanowić się nad nieznacznie większą inwestycją, dającą jednak otwartą drogę do edycji i zmian w dowolnym kierunku.
Przechodząc do programów lojalnościowych, warto pamiętać, że skierowane są one przeważnie do konsumentów, a więc podmiotów typu B2C. Nie jest to jednak regułą, ponieważ ich nadrzędnym celem jest utrzymanie pozyskanego klienta. Równie ważne zatem, będzie dla firmy planującej wprowadzenie programów lojalnościowych, zadbanie w takim samym stopniu o klienta B2B. Programami lojalnościowymi rządzi prosta zasada polegająca na tym, że utrzymanie jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy lojalność wynagradza się we właściwy sposób. Jest nim bardzo często premiowanie zakupów produktów danej marki, poprzez przydzielanie wirtualnej waluty, która obowiązuje wyłącznie na potrzeby zbudowanego systemu.
Im więcej benefitów i oczywistych zysków tym klient będzie bardziej przychylny marce i ofercie firmy, decydując się na zakup kolejnych produktów czy usług. Jeśli portfolio jednych i drugich jest bardzo rozbudowane, może okazać się, że nabywca porzuci myśl o szukaniu substytutów u innych producentów. Relacje tworzone są niekiedy na długie lata, przeobrażając się w utożsamianie ze stylem, polityką i filozofią firmy. Często dochodzi również do sytuacji, w której podmioty są już tak bardzo związane z marką, że bardzo zwinnie przechodzą z programów lojalnościowych do programów partnerskich stając się niejako ich ewangelistami.
O programach lojalnościowych powinna myśleć każda firma, która przygotowana jest na szybkie odpowiadanie na dynamicznie rosnący popyt i pewna jakości sprzedawanego asortymentu czy rozwiązań. Program lojalnościowy jest bowiem naturalnym przedłużeniem uzyskanej przez klienta satysfakcji i wchodzeniem przez niego właśnie na fali takich emocji coraz głębiej do świata firmy czy też konkretniej, marki. Jeśli jesteś zainteresowany szczegółami, to pamiętaj, że siedzibą naszej agencji digital jest Warszawa, dlatego jeśli jesteś w pobliżu, zapraszamy Cię do naszego biura, gdzie na żywo pokażemy Ci opracowane programy.
PROGRAMY PARTNERSKIE I LOJALNOŚCIOWE JAKO WSPARCIE TWOJEJ DZIAŁALNOŚCI
Program lojalnościowy i program partnerski służą głównie do utrzymywania pozytywnych relacji z klientami oraz pomagają w pozyskiwaniu nowych kupujących. Nic tak nie mobilizuje ludzi jak nagroda i obietnica zdobycia czegoś w zamian za zwiększony wysiłek. Temu właśnie służą programy lojalnościowe. Przygotowujemy je pod kątem osiągnięcia określonych celów takich jak zwiększenie Twojej sprzedaży, zasięgu i popularności produktu. Warszawa to rynek, na którym obecnych jest wielu klientów szukających coraz to nowych rozwiązań, dlatego jeśli działasz właśnie na nim, realizacja programu partnerskiego bądź lojalnościowego może się okazać strzałem w dziesiątkę.
WSPÓŁPRACA Z NASZĄ WARSZAWSKĄ AGENCJĄ DIGITAL PRZY TWORZENIU PROGRAMÓW LOJALNOŚCIOWYCH
Podchodząc do tematyki związanej z programem lojalnościowym, warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniego partnera z branży digital. My, jako doświadczona agencja interaktywna jesteśmy gwarantem tego, że Twój projekt będzie w najlepszych rękach. Dlaczego?
- tworzymy programy lojalnościowe od podstaw, w pełni przygotowując platformę do ich obsługi – masz więc pewność, że dostosujemy rozwiązania pod Ciebie, a nie zagarniemy je z innych, podobnych projektów, tylko dlatego, żeby było prościej. Nie idziemy na łatwiznę, a każdy projekt, niezależnie od jego złożoności traktujemy indywidualnie.
- opracowujemy i implementujemy do platformy logikę przyznawania punktów za określone wyniki, rejestrowanie uczestników i możliwość wybierania przez nich nagród. Wszystko pod Twoim okiem – tak, aby jak najlepiej dobrać specyfikę programu do Twojej organizacji.
- zajmujemy się również bieżącą obsługą i nadzorowaniem przebiegu całej akcji. Od Ciebie zależy jak długo będzie trwać program partnerski, jednak jesteśmy przekonani, że po przeprowadzeniu pierwszej edycji dostrzeżesz jego moc i już niebawem zorganizujesz kolejny, a nawet skusisz się na to, aby wprowadzić go na stałe do swojej firmy.
To, że projekt przebiega pod Twoim czujnym okiem, nie jest twierdzeniem rzuconym na wyrost. Zastanawiasz się jak to możliwe, skoro Ty jesteś np. z Krakowa lub innego miejsca w kraju, a my znajdujemy się w Warszawie? Wszystko to możliwe jest dzięki wysoko rozwiniętym kompetencjom online i intuicyjnym narzędziom, z których korzystamy wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi w trakcie realizacji projektów. Więcej o tym, jak pracujemy poczytasz w zakładce współpraca z nami.
CO DAJĄ PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE ORAZ PROGRAMY PARTNERSKIE TWOJEJ FIRMIE?
W pierwszej chwili myślisz sobie – podnoszą mi koszty. Tak, to prawda – ale musisz myśleć o tym rozwiązaniu jak o inwestycji. Dlaczego?
- ponieważ w dłuższej perspektywie programy partnerskie podnoszą sprzedaż Twoich produktów oraz usług jakie oferuje Twoja marka,
- nagłaśniają Twoją markę wśród klientów, ale także potencjalnych nowych pracowników, dzięki czemu jesteś postawiony w dobrym świetle,
- dobrze dobrany i odpowiednio skrojony program lojalnościowy mobilizuje przede wszystkim Twoich pracowników do jeszcze bardziej efektywnej pracy nad sprzedażą,
- dzięki zwiększeniu aktywności Twoich handlowców oraz przedstawicieli handlowych, pozwalają zdobyć nowych klientów,
- stają się nowym kanałem komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi,
- są kopalnią wiedzy na temat Twoich obecnych klientów,
- dzięki odpowiednim narzędziom pozwalają stworzyć długoterminową relację z Twoim klientem, nawet jeśli dzielą Was liczne kilometry,
- program partnerski wspiera działania marketingowe prowadzone przez Twoją firmę.
KTÓRE FIRMY POWINNY ZAINWESTOWAĆ W PROGRAM PARTNERSKI?
Program lojalnościowy to inwestycja skierowana głównie do firm, które:
- od jakiegoś czasu obserwują regularny spadek sprzedaży,
- chcą wiedzieć więcej o swoim kliencie,
- działają na dojrzałym i nasyconym rynku,
- mają produkty, które w niewielkim stopniu różnią się od produktów konkurencji,
- mają rozproszone siedziby, a kontakt ze wszystkimi pracownikami zajmującymi się sprzedażą jest utrudniony.
Jeśli interesuje Cię jeszcze większy rozwój Twojej firmy, ale zastanawiasz się jakie narzędzia mogą Ci w tym pomóc – zapoznaj się ze szczegółową ofertą i tym, czym zajmuje się nasz warszawski zespół. Znajdziesz tam rozwiązania z zakresu web&mobile, e-commerce, e-margetingu, rozwiązań graficznych oraz dedykowanych narzędzi. Sprawdź, w czym jeszcze możemy Ci pomóc! Warszawa to idealne miejsce do spotkania się z nami i porozmawiania na temat realizacji rozwiązania dedykowanego, którym są opisane powyżej programy.
formularz kontaktowy
Jeśli chcesz zrealizować z nami podobny projekt zadzwoń lub napisz.
Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego poniżej.