LP TO CHLEB POWSZEDNI

„Mijamy” ich w internecie setki. Trafiamy na nie poprzez kliknięcie w baner w ramach kampanii display lub w jeden z linków sponsorowanych. Zdarza się, że przyciągają naszą uwagę odważnym i wyjątkowym projektem graficznym czy też użytymi animacjami. Wtedy zostajemy na nich nieco dłużej. Ich główną funkcją jest to, żeby pozyskać dane, dostarczające ich właścicielom informacji na nasz temat. Chodzi oczywiście o landing pages, które tworzone są pod konkretne akcje, najczęściej marketingowe. Siła ich skuteczności nie zmienia się od lat, a dzięki swojej prostocie w łatwy sposób są w stanie dotrzeć z konkretnym przekazem. Skuteczny landing page to jedno z ulubionych narzędzi współczesnych digital marketing managerów, których obszarem działania często jest Warszawa.

Skuteczny landing page musi przede wszystkim posiadać przejrzystą strukturę.

LANDING PAGE I JEGO TYPY

Strona typu landing page służy jako miejsce do „lądowania” pozyskanych przez Ciebie użytkowników. Zdarza się, że przeczytasz o niej jako o tzw. stronie docelowej. Jeśli widzisz możliwość zastosowania tego typu rozwiązania, to dobre trafiłeś, ponieważ jako agencja interaktywna mamy w swoich kompetencjach i usługach projektowanie landing page wraz z ich programowaniem.  Tworzenie landing page odbywa się u nas poprzez następujące kroki:

  • analiza celu, użytkownika końcowego i otoczenia rynkowego,
  • projektowanie landing page, a więc dedykowanej i niepowtarzalnej grafiki,
  • programowanie wraz z wdrożeniem na środowisko produkcyjne (serwer).

Typ landing page zależy przede wszystkim od strategii, na potrzeby której został stworzony. Ze względu na zakładany rezultat realizowania strategii marketingowych można je zatem podzielić na odpowiedzialne za:

  • sprzedaż,
  • agregację danych użytkowników,
  • objaśnianie i dostarczanie informacji na temat nowatorskich rozwiązań np. świadczonych przez firmę usług,
  • integrowanie grup społecznych lub środowisk mających podobne zainteresowania,
  • przedłużenie działań marketingowych w kanale omni-channel.

TWORZYMY PERFORMUJĄCE LANDING PAGE

Landing page jak każda strona internetowa musi charakteryzować się kilkoma głównymi cechami sprawiającymi, że przebywanie na nim będzie przyjemnym doznaniem i po wejściu na niego użytkownik nie będzie chciał jak najszybciej go zamknąć.

czas wyświetlenia strony – najważniejszy punkt strony docelowej, który odnosi się do wszystkiego z czym chcesz dotrzeć do użytkownika. Dzisiejsi internauci są bardzo niecierpliwi, mając tym samym świadomość, że w sieci mnóstwo jest stron o podobnej tematyce i prezentujących bardzo zbliżone treści. Jeśli więc po wejściu na Twój landing page, biała strona będzie wyświetlać się zbyt długo, zapomnij, że ktokolwiek będzie czekał aż coś się na niej pojawi. Po trzech, a maksymalnie pięciu sekundach prawdopodobnie będzie już po wszystkim. Ból będzie tym większy, jeśli user na stronę trafił z płatnej kampanii i porzuconym miejscem jest Twój sprzedażowy landing page. Warto na bieżąco sprawdzać, ile czasu potrzebuje Twój landing na załadowanie i jak oceniają go różnego rodzaju narzędzia wystawiające oceny w tym zakresie. W tworzeniu LP zwracamy uwagę na optymalizację materiałów wsadowych takich jak zdjęcia, animacje i gify. Wszystko po to, żeby wyświetlić treść Twojemu użytkownikowi jak najszybciej.

formularz – każdy landing page zawiera formularz. To kwintesencja jego istnienia. Formularz może mieć w sobie elementy takie jak input (pole do wpisywania tekstu),select (rozwijana lista jednokrotnego wyboru),checkboxy (widoczna w pełni lista wielokrotnego wyboru),radio buttony (widoczna w pełni lista jednokrotnego wyboru). Dodatkowo poszczególne inputy mogą umożliwiać wprowadzanie konkretnego rodzaju danych, np. pole na kod pocztowy powinno akceptować wyłącznie cyfry i mieć określony sześcioznakowy format z automatycznie wstawiającym się po drugiej cyfrze znakiem „-”. Jeśli chodzi o wymagalność uzupełnienia poszczególnych pól to od Ciebie zależy, które z nich będą objęte tym obowiązkiem i czy będzie dochodziło do sprawdzania pod kątem poprawności wprowadzonych danych (walidacja). Te wszystkie elementy razem ze strukturą, a więc długością samego formularza i ilością danych jakie chcesz pobrać muszą być dokładnie przemyślane jeszcze przed rozpoczęciem projektowania. Pamiętaj jednak, że w internecie wygrywają rozwiązania szybkie, intuicyjne, bezproblemowe, dlatego jeśli Twój landing page będzie posiadał te wszystkie atrybuty, na pewno zrealizuje zakładany cel.

długość strony – im mniej tym lepiej. Pracujemy z Tobą nad możliwie jak najkrótszą formą komunikacji, a także tworzymy efektywny formularz do zbierania danych. W projektowaniu bierzemy pod uwagę fakt, że użytkownicy będą przeglądać stronę na urządzeniach o różnych wielkościach ekranu. Niewybaczalną sytuacją byłby niewidoczny po jej uruchomieniu formularz do zbierania cennych dla Ciebie leadów.

atrakcyjna grafika – często spotykamy się z założeniem klientów, że każda pusta przestrzeń musi być wykorzystana. Pamiętaj jednak, że zalanie użytkownika masą komunikatów najprawdopodobniej spowoduje u niego przerażenie. Użytkownicy w większości przeszukują internet w celu znalezienia odpowiedzi na nurtujące ich pytania lub próbę realizacji potrzeb i zachcianek. Jeśli Twój landing page dotyczy czegoś nowego czego działanie bardzo chcesz wytłumaczyć, zrób to w możliwie jak najbardziej przystępny sposób wymieniając wyłącznie najważniejsze informacje. W projektowaniu grafiki zwracamy uwagę na „miks” wielu elementów takich jak kolory, animacje, wielkość i styl nagłówków.

smartfony i tablety – pamiętanie o dodatkowych użytkownikach, którymi poza użytkownikami desktopowymi są także ci korzystający z urządzeń mobilnych to obowiązkowy punkt na check liście podczas setupowania projektu landing page. Ponieważ ekran tych najmniejszych stanowi nie lada wyzwanie, wersja mobilna może różnić się od tej, którą przeglądać będziesz na komputerze z wielkim ekranem. Kompromisy w tej kwestii to podstawa, ponieważ nadrzędnym celem jest ukazanie komunikatu i formularza.

Strona typu landing page ma zaciekawić użytkownika i sprawić by wykonał spodziewaną akcję, np. konwertując.

CELE

Strony „lądowania” powoływane są przede wszystkim na potrzeby realizacji strategii marketingowych. Ich założeniem co do zasady jest wykonywanie akcji, którymi mogą być np.:

  • pozostawienie danych kontaktowych (numer telefonu, adres email, inne – np. login skype)
  • zapis do bazy danych newslettera
  • zakup lub zapytanie o produkt lub usługę
  • rezerwacja
  • pobranie dokumentu

Aby powyższe cele mogły zostać zrealizowane użytkownik musi poczuć, że najcenniejsza rzecz jaką się dzieli, a więc wrażliwe dane osobowe, trafią w ręce uprawnionych do tego osób i będą przetwarzane wyłącznie w zakresie w jakim zbierający je podmiot deklaruje. Często trafiają do nas klienci przedstawiając zatrważające dane analityczne ze posiadanych już LP. Jednoznacznie wynika z nich, że spośród wszystkich użytkowników odwiedzających stronę znaczny odsetek stanowili tacy, którzy nie zostawili żadnego kontaktu, spędzając na niej dosłownie kilka sekund. Celem naszej pracy jest to, żebyś nigdy nie ujrzał podobnego raportu po stworzeniu z nami landing page. Warszawa to nasz dom. Działając jako agencja digital od 2013 r. wiemy jakich taktyk i praktyk użyć, żeby do tego nie doszło. Nasz szeroki zespół specjalistów, na który składają się UX i web designerzy ma doświadczenie w tworzeniu dedykowanych rozwiązań stosując indywidualne podejście.

Typowy przykład landing page przygotowanej na potrzeby kampanii display.

KOSZTY

Każdy projekt digital wymaga zaangażowania do niego ludzi, posiadających wyspecjalizowaną wiedzę. Dotyczy ona wielu obszarów, dlatego kto inny odpowiedzialny jest za kontakt z Tobą, a kto inny wie, jak przygotować budzącą zaufanie grafikę i rozplanować elementy architektury informacji w taki sposób, żeby zarówno użytkownik desktopowy jak również mobilny widzieli od razu wszystkie cenne i kluczowe informacje. Wieloletnie doświadczenie w branży nauczyło nas, że rynek podzielił się na klientów świadomych, zainteresowanych rozwiązaniami dedykowanymi, których ogromną zaletą jest bezpieczeństwo, stabilność i możliwość ich rozwijania w dowolnym momencie, a także tych dla których wspomniane kwestie mają o wiele mniejsze znaczenie i w pełnym stopniu akceptują oni słabe strony rozwiązań szablonowych.

To którym z nich jesteś zależy wyłącznie od Twoich planów i tego jak podchodzisz do kosztów związanych z digital transformation, której doświadczamy obecnie nie tylko w życiu prywatnym, ale również zawodowym. Automatyzacja procesów i dbałość o każdy, nawet najmniejszy detal to w procesie produkcji kwestie, które zabierają sporo czasu, a w konsekwencji przekładają się na większy budżet. Wniosek jest jednak jeden, nie wyrobi sobie zdania ten, kto nie dokonał jakiegokolwiek wyboru.

Jeśli chciałbyś się spotkać twarzą w twarz z przedstawicielem agencji serdecznie zapraszamy. Siedziba naszej firmy to Warszawa, a dokładniej rzecz biorąc Saska Kępa. Daj znać czym dodatkowo byłbyś zainteresowany i jakich rozwiązań digital szukasz.
 

formularz kontaktowy

Jeśli chcesz zrealizować z nami podobny projekt zadzwoń lub napisz.
Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego poniżej.

Plik

Informujemy, że Twoje dane osobowe wskazane w wypełnionym formularzu kontaktowym są przetwarzane przez Administratora – spółkę Alterpage sp. z o.o. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. uzasadnionego interesu Administratora polegającego na nawiązaniu kontaktu i realizacji zgłoszonego przez Ciebie wniosku, zgodnie z jego treścią i zakresem. Szczegółowe informacje dot. przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.

*

Pola obowiązkowe