Identyfikacja wizualna

5ebc6ff9b7e43
5ebc6ff9b7e43

IDENTYFIKACJA WIZUALNA – CZYLI CO?

Z identyfikacją wizualną (nazywaną również corporate design) mamy do czynienia wówczas, gdy mówimy o zestawie elementów wyrażających w sposób wizualny tożsamość firmy. Używa się ich do niewerbalnej komunikacji organizacji z rynkiem. Działania te realizowane są poprzez obraz i doświadczenia pozwalające na pozyskiwanie o niej informacji. Składają się na nie m.in. logo, kolorystyka, fonty i elementy graficzne. Corporate design jest jednak bardzo często błędnie mylona z Corporate Identity, a więc znacznie szerszym pojęciem, obejmującym również werbalne środki kontaktu z otoczeniem, a więc np. artykuły w mediach, slogany i hasła reklamowe, czy publikacje na firmowym blogu.

DLA KOGO IDENTYFIKACJA WIZUALNA - MARKI CZY FIRMY?

Wielkość Twojej organizacji, rodzaj, a także miejsce (np. Warszawa) prowadzonej działalności prezentuje skalę potrzeb i w prosty sposób definiuje czego dotyczyć mają działania identyfikacyjne. Firmy posiadające w swoim portfelu kilka marek, zgłaszają się do nas wówczas, gdy na rynek wprowadzany jest nowy, tworzony od podstaw lub przejęty od innego gracza na rynku brand. Jasno pokazuje to, że w tym wypadku mamy do czynienia osobno z identyfikacją wizualną firmy i marek, które do niej należą. W toku działalności przedsiębiorstwa, zarządzający nim mogą podjąć decyzję nie tyle o stworzeniu nowej identyfikacji wizualnej, co znaczącym odświeżeniu dotychczasowej, zarówno w odniesieniu do danej marki jak również firmy. Dzieje się tak wtedy, gdy sprzedaż produktów słabnie i wyraźnie widać, że potrzebny jest impuls przypominający o obecności na rynku. W przypadku mniejszych firm, np. usługowych, to firma jest marką i w jej obszarze odbywa się praca nad identyfikacją wizualną.

Profesjonalna agencja wie jak wykonać atrakcyjną wizualnie identyfikację wizualną.

PROCES TWORZENIA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Jako agencja posiadająca w zespole specjalistów z zakresu projektowania graficznego wiemy, jakimi cechami powinna wyróżniać się profesjonalna agencja identyfikacji wizualnej. W ramach naszej działalności opracowaliśmy równie efektywny co efektowny proces realizowania zleceń dotyczących projektowania identyfikacji wizualnej. Podzielony jest on na etapy, z których każdy jest równie ważny, ponieważ dbamy, by jakość pracy utrzymana była przez cały czas.

Etap I – zapoznajemy się z tym czego aktualnie potrzebujesz. Nie ważne czy dopiero założyłeś firmę, zarządzasz jedną z kilku marek czy chcesz odświeżyć znak graficzny na potrzeby nowej komunikacji. Witamy Cię z otwartymi ramionami na wstępie pytając co dla nas przygotowałeś. Na podstawie dostarczonych materiałów jesteśmy w stanie stwierdzić jak bardzo pogłębioną analizę otoczenia, konkurencji i trendów wykonałeś. Dodatkowo przeprowadzamy z Tobą wywiad odnośnie kluczowych wartości, które reprezentuje Twoja organizacja pytając o jej misję i pozycję na rynku. Dobrze, jeżeli dysponujesz np. badaniami opinii lub jakimikolwiek innymi raportami dotyczącymi postrzegania Was jako organizacji przez klientów lub otoczenie rynkowe. Słuchanie Cię dotyczy również Twoich spostrzeżeń i wniosków. Jeśli chcesz naśladować działania i styl bycia liderów na których się wzorujesz, powiedz nam o tym. Wspólnie zastanowimy się, czy kierunek który chcesz obrać jest słuszny.

Etap II – dysponując bardzo szczegółową wiedzą w zakresie wielu aspektów, mamy zbudowaną i wspólnie uzgodnioną wizję tego, co zamierzamy stworzyć. Bierzemy się zatem do projektowania, rozpoczynając od znaku graficznego (logo) . Zdarza się, że działania nad nim łączymy od razu ze spójnym prezentowaniem Key Visuala i możliwości jego zastosowania. Celem jest oczywiście opracowanie możliwie jak najprostszych form, na podstawie których łatwiej będzie Ci podjąć decyzję o tym, czy pomiędzy wykonaną pracą, a Tobą pojawiła się „chemia”.

Etap III – po akceptacji znaku graficznego rozpoczyna się etap mający na celu zdefiniowanie sztywnych zasad jego użycia. Zbierane są one w dokumencie zwanym księgą znaku (brand book),która zawsze podczas pracy z brandem powinna być regularnie używana. Dzięki temu Twoja marka będzie wiarygodna i coraz mocniej obecna w świadomości odbiorców. Jednorodny przekaz to ważny aspekt komunikacji bez względu na wykorzystywane środki przekazu.

Etap IV – wypracowany format graficzny zasługuje na wizualizację, a następnie produkcję w postaci materiałów reklamowych. Mogą mieć one charakter wirtualny (cyfrowy),a także rzeczywisty. Do pierwszego zalicza się np. grafikę postów w mediach społecznościowych, stopkę mailową czy chociażby intro w materiałach video lub layout strony internetowej. Rzeczywistą formę przyjmują natomiast materiały drukowane takie jak foldery, katalogi, papier firmowy, czy rollup’y i banery. Bez względu na wszystko ich linia musi być spójna. Przed ich produkcją przekazujemy Ci jak będą one wyglądać, w formie tzw. mockupów – czyli obok projektu graficznego np. wizytówki widzisz jak po wyprodukowaniu będzie się ona prezentować. W ten sposób minimalizujemy potencjalne ryzyko minięcia się w oczekiwaniach.

Kilka propozycji graficznych sprawia, że wybór robi się trudny.

STWÓRZ SPÓJNĄ IDENTYFIKACJĘ WIZUALNĄ I WYBIJ SIĘ Z TŁUMU

W wyścigu o uwagę i przychylność klientów każdy, nawet najdrobniejszy detal wizerunku firmy ma znaczenie. Często to właśnie pierwsze wrażenie decyduje o wyborze konkretnej oferty i usługodawcy. Jeśli chcesz kompleksowo zadbać o wizerunek swojego przedsiębiorstwa, podkreślić jego profesjonalizm i najwyższe kompetencje to starannie przemyślana i zaplanowana identyfikacja wizualna będzie do tego najlepszym narzędziem.

Przemyślana i dobrze zaplanowana identyfikacja wizualna:

  • zapada w pamięć,
  • buduje wiarygodność marki oraz firmy,
  • odpowiada w dużym stopniu za wizerunek Twojej firmy,
  • w ujednolicony sposób pozwala na komunikowanie wartości i misji firmy.

PLUSY PRZEMYŚLANEJ IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Dobrze przygotowana identyfikacja wizualna jest jak zestaw podróżnika, z którą każda marka wyrusza w świat, by podbić serca klientów. Wyróżnia firmę z tłumu, budzi pozytywne skojarzenia i … zapada w pamięć odbiorców. To jak wyglądają wizytówki, strona internetowa, papier firmowy, firmowe gadżety czy wnętrze Twojego biura ma ogromne znaczenie w procesie budowania świadomości, rozpoznawalności i pozycji marki. Spójna identyfikacja wizualna pokazuje, że marka wie, w jakim kierunku chce podążać i jest do tej wyprawy świetnie przygotowana – dlatego o pomoc, warto zgłosić się do doświadczonej agencji identyfikacji wizualnej.

SZUKASZ AGENCJI IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ? DOBRZE TRAFIŁEŚ!

Jako agencja interaktywna, działamy na rynku warszawskim oraz krajowym już od 2013 roku. W tym czasie stworzyliśmy wiele projektów szytych na miarę potrzeb klientów. Jeśli zdecydujesz się na współpracę właśnie z nami, to możesz być pewny, że podejdziemy do tego kompleksowo i zaopiekujemy się projektem od A do Z. U nas nie ma połowicznych rozwiązań! Działamy pewnie, mamy wiele kreatywnych oraz spójnych pomysłów. Warszawa przyciąga młodych i zdolnych projektantów, których regularnie zatrudniamy do naszego zespołu.

Podchodząc do projektu możesz być pewny, że przeprowadzimy dogłębną analizę Twoich potrzeb, sprawdzimy jak działa konkurencja, pokażemy Ci dobre i złe przykłady, wysłuchamy tego co chcesz osiągnąć i gdzie chcesz być ze swoją Firmą za kilka lat. Na tej podstawie przedstawimy Ci kierunek zmian i cel jaki nam przyświeca.

Pracujemy na co dzień w Warszawie ale możesz być pewny, że nie przeraża nas odległość, a i Ty pracując z nami nie odczujesz dzielących nas kilometrów. Jako agencja digital mamy odpowiednie narzędzia do tego, aby praca z nami była przyjemnością, a nie udręką. Nad całością prac będzie czuwał dedykowany kierownik projektu – to Twoje oczy w naszej firmie. Jego rolą jest kontrolowanie prac na każdym etapie projektu, kontakt z Tobą, zbieranie informacji zwrotnych od Ciebie i przekazywanie ich zespołowi – grafikowi, copywriterowi. Szerzej o tym jak pracujemy z Klientami możesz przeczytać w zakładce współpraca z nami.

W Warszawie powstaje identyfikacja wizualna, która następnie używana jest w wielu zakątkach Polski.

SKORZYSTAJ Z DOŚWIADCZEŃ JAKIE MA NASZA AGENCJA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

Warszawa to miasto naszej siedziby. Jako eksperci od tworzenia identyfikacji wizualnej pomożemy Ci stworzyć skuteczny projekt, który podbije serca Twoich klientów i pomoże zdobyć lojalnych odbiorców Twojej marki. Świadczymy usługi zarówno dla firm, które dopiero wchodzą na rynek, jak również tych, które pragną odświeżyć swój wizerunek. Nie ważne na jakim etapie działalności firmy jesteś, czy Twoja organizacja pochodzi z Warszawy, czy innego miasta w Polsce – ważne, że do nas trafiłeś, bo dzięki temu możemy zacząć naszą wspólną graficzną przygodę! To co, startujemy?
 

formularz kontaktowy

Jeśli chcesz zrealizować z nami podobny projekt zadzwoń lub napisz.
Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego poniżej.

Plik

Informujemy, że Twoje dane osobowe wskazane w wypełnionym formularzu kontaktowym są przetwarzane przez Administratora – spółkę Alterpage sp. z o.o. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. uzasadnionego interesu Administratora polegającego na nawiązaniu kontaktu i realizacji zgłoszonego przez Ciebie wniosku, zgodnie z jego treścią i zakresem. Szczegółowe informacje dot. przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności.

*

Pola obowiązkowe