Audyty stron internetowych

ZDECYDUJ SIĘ NA AUDYT STRONY INTERNETOWEJ

Bez względu na to czy jesteś w internecie „od zawsze”, czy stawiasz w nim swoje pierwsze zawodowe kroki, prawdopodobnie masz sporą świadomość, jak ważne w budowaniu biznesu online jest nie tylko to co prezentujesz na swojej stronie www lub w sklepie internetowym, ale także jak to robisz. Bardzo możliwe, że zastanawiasz się, jak sprawić, aby Twoja witryna działała efektywniej, wspierając w ten sposób sprzedaż oraz budując wizerunek Twojej firmy.

Prawdopodobnie od jakiegoś czasu odnosisz wrażenie, że Twoja strona internetowa nie jest w pełni funkcjonalna i przyjazna dla użytkownika. Twoja ocena zawsze będzie jednak subiektywna, ponieważ wczucie się przez Ciebie w zwykłego użytkownika jest przecież niemożliwe. Zbyt wiele emocji łączy się z tym w jaki sposób kreujesz swoją historię i jak wyrażasz swoje wartości. W obiektywnej ocenie i uzyskaniu wielu cennych odpowiedzi wraz ze wskazówkami pomóc może dedykowany audyt stron internetowych.

Strony internetowe są jednym z przykładów rozwiązań IT, które możesz poddać audytowi. Profesjonalna firma z branży, której miejscem funkcjonowania jest np. Warszawa, z pewnością podejmie się także audytu:

  • landing page,
  • e-commerce,
  • programów partnerskich,
  • programów lojalnościowych,
  • aplikacji mobilnych,
  • konkursów i loterii,
  • rozwiązań dedykowanych przygotowanych specjalnie dla Ciebie.

CZYM JEST AUDYT STRON INTERNETOWYCH I DO CZEGO JEST CI POTRZEBNY?

Audyt stron www wykonywany jest w kilku obszarach i tylko od Ciebie zależy, który z nich miałby zostać wzięty pod lupę przez specjalistów. Audyty stron internetowych mogą być prowadzone pod kątem:

  • pozycjonowania organicznego (SEO) – weryfikacji podlega kwestia związana z realizacją w kodzie źródłowym strony internetowej podstawowych praktyki i założeń mających na celu zwiększenie widoczności Twojej witryny po frazach kluczowych w wyszukiwarce Google.
  • poprawności User Experience Design – doświadczenia użytkownika są niezwykle cenne w kontekście pozostania przeze niego na stronie. Ważna jest również ogólna satysfakcja, którą odczuwa on przechodząc pomiędzy poszczególnymi podstronami i efekty tej wędrówki w postaci np. szybkiego znajdowania pożądanych przez niego informacji.
  • wyglądu i walorów estetycznych – mowa tu zatem o szeroko pojętym User Interface i rzetelnej ocenie, czy wizualna forma przekazywania informacji pozycjonuje Cię jako wiarygodny i profesjonalny podmiot, czy raczej już w pierwszym kontakcie, przyklejana jest Ci łatka „firemki” o wątpliwej historii i pochodzeniu.
  • funkcjonalności i ich efektywności – za pomocą testów manualnych i automatycznych sprawdzane jest działanie wszystkich elementów, z którymi użytkownik wchodzi w jakąkolwiek interakcję. Rezultaty testów dają odpowiedź czy wszystkie procesy realizowane są poprawnie i czy pozyskiwani użytkownicy nie mają do czynienia z bugami (błędami).

Audytowi stron www mogą podlegać również elementy stricte techniczne jak wersja oprogramowania czy też obszar pośrednio z nimi związany, a więc infrastruktura serwerowa.

Nasza warszawska agencja digital rekomenduje przeprowadzenie inspekcji strony przede wszystkim w momencie:

  • kiedy zaczynasz tworzyć nową stronę internetową (ponieważ formuła starej już się wypaliła).
  • w sytuacji planowania przeznaczenia budżetu na promocję swojej działalności. To jasne, że chcesz mieć pewność efektywnego wykorzystania zainwestowanych pieniędzy.
  • gdy w sposób zauważalny odczuwasz coraz mniejsze zainteresowanie Twoimi usługami – telefon z zapytaniami o ofertę nie dzwoni już tak często, a maile na skrzynki Twoich sprzedawców nie przychodzą w takiej ilości co kiedyś.
  • regularnego analizowania przez Ciebie raportów analitycznych dotyczących ruchu na Twojej stronie. Jeśli liczby mówią, że liczba odwiedzających użytkowników nie zmieniła się, a np. dokonywanych zakupów jest coraz mniej to jasny sygnał, że któryś z elementów nie funkcjonuje poprawnie. Inną sytuacją może być też spadająca liczba unikalnych użytkowników lub zwiększający się współczynnik odrzuceń (bounce rate). Wszystkie te dane ewidentnie wskazują na to, że coś zawodzi.
  • wyboru nowej agencji reklamowej lub w celu sprawdzenia tej, z którą obecnie pracujesz.

Dzięki audytowi strony www nasza warszawska agencja interaktywna zadba o Twoich użytkowników, poprawimy współczynnik odrzuceń oraz dostosujemy Twoją stronę do wymagań Google – wszystko po to, aby można było łatwiej Cię znaleźć.

KTÓRY AUDYT JEST NAJLEPSZY DLA TWOJEJ FIRMY?

Nasza organizacja zajmuje się audytem stron internetowych głównie pod kątem trzech aspektów, które można podzielić w następujący sposób:

  • audyt SEO (Search Engine Optimization): aby Twoja strona była odwiedzana przez użytkowników, powinna być widoczna pod frazami, które są wpisywane podczas wyszukiwania w Google. Żeby osiągnąć ten cel, należy sprawdzić kilka obszarów, które są typowe dla tego działania i za niego odpowiadają. Są to m.in.: struktura strony oraz linkowania wewnętrzne, indeksacja w wyszukiwarkach, widoczność dla gogle botów, dobór słów kluczowych, przyjazność dla urządzeń mobilnych, zastosowanie narzędzi analitycznych, czy też błędy techniczne. Ważny jest także dobór odpowiednich tematów, objętość tekstów oraz to, czy Twoja witryna wystarczająco wyczerpała daną tematykę. Przykładowo, może być to temat związany z doborem kolorów ubrań: jaki kolor ubrań wybrać do danego typu sylwetki? Jaki Kolor pasuje do danej karnacji skóry i kolorów włosów? Czy kolor może wyszczuplić? Czy kolor ubrań może nas postarzać? Chodzi o to, aby stworzyć obraz Twojej firmy jako eksperta w danej dziedzinie.
  • audyt UX: User experience jest związane z odczuciami towarzyszącymi podczas korzystania przez użytkownika z Twojego portalu lub sklepu. Jest to więc wszystko co sprawia mu radość (np. łatwe znajdowanie produktów),to co go denerwuje (np. zbyt małe przyciski) i to co jest dla niego obojętne (np. kolor Twojego logo).
    W audycie stron www zwracamy uwagę przede wszystkim na to, co należy poprawić, żeby dostarczać jak najwięcej pozytywnych wrażeń, tak by użytkownik chciał do Ciebie wrócić. Czym innym jest z kolei badanie poziomu User Interface, który polega na ocenianiu procesów wchodzenia użytkownika w interakcje za pomocą dostępnych funkcjonalności.
  • audyt e-commerce: konkurencja w e-handlu rośnie nieustannie, dlatego ważne jest, żeby cały czas trzymać rękę na pulsie i przede wszystkim słuchać swoich klientów, ale także podpatrywać to o czym nie mówią. W ramach audytu e-commerce wykonujemy więc badania użytecznościowe pod kątem UX jak również SEO, ponieważ interesuje nas czy Twoja oferta jest dostępna dla użytkowników, którzy jej poszukują.

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ NASZĄ AGENCJĘ?

Poszukiwanie wykonawcy najbezpieczniej rozpocząć od rozmowy ze znajomymi w swoim otoczeniu. Polecenie uzyskane od kogoś, kto miał już możliwość na własnej skórze „przetestować” konkretnego wykonawcę jest zawsze bardziej wiarygodne niż opinie, które można znaleźć na forach czy grupach tematycznych.

Jeśli jednak nie masz możliwości uzyskania od zaufanych Ci osób kontaktu do firmy wykonującej audyty stron www, pozostaje Ci zakasać rękawy i znaleźć ją na własną rękę.  Warszawa to rynek, na którym działa wiele firm realizujących tego typu usługi, jednak warto zweryfikować czy faktycznie audyty stron www są ich specjalizacją. W tym celu najlepiej jest skontaktować się bezpośrednio telefonicznie czy też umawiając się na spotkanie z nami. Podczas rozmowy z przedstawicielem naszej firmy warto zwrócić uwagę czym poza wykonywaniem audytów stron www dodatkowo się zajmujemy. W swoich kompetencjach mamy przede wszystkim szeroko pojęty design i development. Zapraszamy Cię do przejrzenia naszego portfolio pełnego dotychczas zrealizowanych projektów. Na ich podstawie będziesz w stanie wyczuć czy to co tworzymy od podstaw jako rozwiązania dedykowane od początku przygotowywane jest w sposób niewymagający objęcia audytem stron www. W końcu ktoś kto w swojej ofercie ma audyty stron www powinien wdrażać sugerowane zasady i praktyki od podstaw przy każdym nowo rozpoczynanym zleceniu.

Skontaktuj się z nami i sprawdź jak wiele możemy Ci zaoferować. Naszą siedzibą jest Warszawa. Więcej propozycji współpracy znajdziesz w zakładce rozwiązania dedykowane.

Formularz kontaktowy

Jeśli chcesz zrealizować z nami podobny projekt zadzwoń lub napisz maila, Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego poniżej.

Nazywam się . Mój numer telefonu to . Mój adres mailowy to . Serdecznie proszę o kontakt.
Administratorem Twoich danych osobowych jest AlterPage Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-972),przy ul. Alzackiej 16/2. We wszystkich kwestiach dotyczących ochrony danych osobowych, w tym wycofania wyrażonej zgody, możesz się skontaktować z wyznaczonym Przedstawicielem pod adresem e-mail: odo@alterpage.pl. Podane przez Ciebie dane osobowe będą przetwarzane w celu kontaktu i obsługi zgłoszenia. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych.
  1. Obiecujemy, że nikomu nie powiemy
  2. Będziemy robić drugiego fejsa czy coś innego? Opisz co Ci chodzi po głowie
  3. Określ czy mamy uzupełnić naszą lodówkę energetykami i przynieść piżamy do biura
  4. Obiecujemy, że nie będziemy wysyłać Ci spamu
  5. Będziemy dzwonić tylko w przyzwoitych godzinach
Administratorem Twoich danych osobowych jest AlterPage Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-972),przy ul. Alzackiej 16/2. We wszystkich kwestiach dotyczących ochrony danych osobowych możesz się skontaktować z wyznaczonym Przedstawicielem pod adresem e-mail: odo@alterpage.pl.Podane przez Ciebie dane osobowe będą przetwarzane w celu podjęcia, na Twoje żądanie,działań polegających na wycenie projektu przed zawarciem umowy. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych.

Dziękujemy za kontakt z nami.

Odezwiemy się tak szybko, jak to tylko możliwe.

Wiemy, że Twój projekt nie może czekać.

Przy okazji może rzucisz okiem na: