AP ropos

Czy warto się "targować"? Cz.2

Jakub Puczyłowski Account Manager
2017/05/16

Tekst jest kontynuacją artykułu „Czy warto się targować? Cz.1."

W poprzedniej części opisałem zalety udziału w imprezach branżowych, to czego możesz się spodziewać jako wystawca i podstawy, których nie możesz pominąć przy meblowaniu swojego stoiska. Poniżej kluczowe kwestie związane z inwestycjami jakie trzeba ponieść, a także wskazówki jak wykorzystać ich potencjał.

O czym pamiętać?

Organizatorzy targów ze swojej strony zapewnią Ci dostęp do sieci wifi, gniazdo z elektrycznością i wspomniane meble jednak o resztę będziesz musiał zatroszczyć się sam. Targi to inwestycja, musisz więc bardzo dokładnie przemyśleć swoją strategię już na wczesnym etapie. Uruchom swoją stronę internetową i zastanów się czy nie wymaga ona poprawy, uaktualnienia niektórych treści lub kompletnej zmiany. Na pewno nie możesz się obejść bez wizytówek, papieru firmowego, broszury lub zwykłej ulotki opisującej Twoje usługi lub produkty.

Wspomniany film wyświetlany na TV powinien być krótki i zapętlony, tak by zachęcić do rozmowy z Tobą. Dobrze sprawdzającym się rozwiązaniem jest także przeprowadzenie loterii wizytówkowej. Spośród wizytówek wrzuconych do wystawionego przez Ciebie pojemnika wyłonisz jedną lub kilka, którym zaproponujesz skorzystanie z Twoich usług za darmo lub ze znacznym rabatem.

A po targach…

Czas na podtrzymywanie zdobytych kontaktów. Już następnego dnia powinieneś wysłać zaprojektowany i przygotowany wcześniej mailing, w którym podziękujesz za odwiedzenie właśnie Twojego stoiska i zainteresowanie Twoją ofertą. Powinieneś osobiście wykonać kilka telefonów do osób, z którymi rozmowa była najbardziej konkretna. Warto zaproponować spotkanie i na spokojnie przedstawić co tak naprawdę oferuje Twoja firma.

Ile to kosztuje

Koszty wzięcia udziału w targach jak zwykle są bardzo zróżnicowane, a wszystko kryje się w magicznym słowie „to zależy”. Od czego? Przede wszystkim od:

  • branży
  • miejsca wydarzenia
  • lokalizacji stoiska w ramach hali wystawowej 
  • daty rezerwacji stoiska i formy płatności (jednorazowo, w ratach)
  •  ilości gadżetów promocyjnych i formy prezentacji stoiska

Czy warto?

Jako AlterPage kilkukrotnie braliśmy udział w targach zarówno w Polsce (m.in. 2 razy Targi Ehandlu, Targi Mobilne IT, FXCUFFS) jak i za granicą (Startup Demo Nights) i każda z imprez była dla nas okazją do poznania czegoś nowego – przede wszystkim ludzi, z których część stawała się naszymi klientami lub współpracownikami, ale również potrzeb – dzięki targom rozwinęliśmy naszą autorską platformę do badania zachowań użytkowników Analyzeo.

Ogromnym benefitem było też zdobycie głównej nagrody Ekomers 2015 w kategorii rozwiązanie IT za wspomnianą wyżej platformę. Nagrody zawsze dobrze wyglądają w naszym biurze. Odpowiadając na pytanie – zdecydowanie warto, pomimo kosztów, które trzeba ponieść – w długiej perspektywie zwracają się z nawiązką.

Spodobał Ci się ten artykuł? Chętnie o nim porozmawiamy.

Formularz kontaktowy

Witam. Nazywam się
i kontaktuje się w sprawie .   Mój adres email to ,    a mój numer telefonu to
* pole obowiązkowe
Administratorem danych osobowych jest AlterPage Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-972),ul. Alzacka 16/2 ("Spółka"). Z Inspektorem Ochrony Danych powołanym w Spółce można się skontaktować pod adresem:inspektor@alterpage.pl lub korespondencyjnie: ul. Alzacka 16/2, 03-972 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji udostępnianych przez Spółkę działań marketingowych i usług własnych Spółki, stanowiącego tzw. prawnie uzasadniony interes Spółki - na podstawie art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile użytkownik wyraził stosowną zgodę. W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji marketingowych dotyczących usług lub produktów innych podmiotów – w formie elektronicznej, telefonicznej lub papierowej, w zależności od wyrażonej zgody. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Spółki, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. W innych przypadkach dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Administratorem danych osobowych jest AlterPage Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-972),ul. Alzacka 16/2 ("Spółka"). Z Inspektorem Ochrony Danych powołanym w Spółce można się skontaktować pod adresem:inspektor@alterpage.pl lub korespondencyjnie: ul. Alzacka 16/2, 03-972 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji udostępnianych przez Spółkę działań marketingowych i usług własnych Spółki, stanowiącego tzw. prawnie uzasadniony interes Spółki - na podstawie art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile użytkownik wyraził stosowną zgodę. W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji marketingowych dotyczących usług lub produktów innych podmiotów – w formie elektronicznej, telefonicznej lub papierowej, w zależności od wyrażonej zgody. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Spółki, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. W innych przypadkach dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Dziękujemy za kontakt z nami.

Odezwiemy się tak szybko, jak to tylko możliwe.

Wiemy, że Twój projekt nie może czekać.

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies .
Akceptuję politykę cookies