AP ropos

Czy warto się "targować"? Cz.1

Jakub Puczyłowski Account Manager
2017/05/01

Stare ludowe porzekadło głosi, że jeśli Twojej firmy nie ma w internecie to tak jakby w ogóle nie istniała. W czasach coraz większej dostępności internetu nie sposób się z nim kłócić. Jednak czy w związku z tym możesz kompletnie pominąć klasyczne, standardowe działania, na których starsze pokolenia sprzedawców i marketerów zjadło zęby? Absolutnie nie(!),o czym świadczą np. coraz liczniej organizowane i odwiedzane targi branżowe w naszym kraju.


Nie ma się co oszukiwać, biznes tworzą ludzie i o ile dziś wiele rzeczy można załatwić zdalnie bez wymiany chociażby zdania z drugą stroną, to jednak trwałe relacje handlowe, a przede wszystkim zaufanie buduje się latami. Trudno się temu dziwić, ponieważ logicznie rzecz biorąc to ludzie, a nie maszyny i firmy handlują ze sobą. Dlatego prowadząc swój biznes powinieneś wykorzystywać każdą nadarzającą się okazję ku temu, aby poznać przedstawicieli i klientów branży w której działasz.

Targi, eventy i co jeszcze?

Świetną okazją do tego są organizowane w nowoczesnych obiektach wystawowych polskich miast targi i eventy, których tematyka obejmuje coraz bardziej węższe dziedziny. Nie są to już wydarzenia organizowane pod jednym, ogólnym hasłem takim jak np. „targi reklamy”, lecz wskazujące na konkretne zagadnienia np. Targi Ehandlu. Dzięki temu większość odwiedzających je ludzi zdaje się być bardziej konkretnych, ponieważ bardzo często szukają narzędzia do rozwiązania problemu, z którym mają do czynienia na co dzień.

Oznacza to, że w większej mierze są skłonni wydać pieniądze jeśli tylko oferta faktycznie trafi w ich potrzeby. Dodatkowo podnoszą oni poziom merytoryczny wydarzenia, ponieważ przychodzą z wiedzą i znajomością specjalistycznych zagadnień. Oznacza to, że musisz być przygotowany na wiele złożonych pytań i otwarty na dyskusje dotyczące aspektów Twojej oferty i rozwiązań oferowanych przez Twoją konkurencję.

Pokaż na co Cię stać!

Jednak „jak Cię widzą tak Cię piszą” stąd na Twój wizerunek składać się będzie nie tylko Twoja wiedza. Zanim będziesz się mógł nią pochwalić, w pierwszej kolejności zostaniesz oceniony wizualnie. Dlatego istotne jest, aby Twoje stoisko było estetyczne, zauważalne i zachęcało do tego by do niego podejść. Aby tak się stało przede wszystkim musisz zadbać o rasowy, przyciągający wzrok przekaz graficzny (identyfikację wizualną) umieszczony na wszelkich możliwych nośnikach reklamowych.

Z reguły powierzchnie oferowane przez wystawców to około 3m x 5m, więc tak samo jak podczas urządzania kawalerki tak i tu trzeba rozsądnie gospodarować przestrzenią. Na tej powierzchni z reguły bez problemu zmieścisz dwa roll-upy, stolik z dwoma krzesłami i telewizor z przygotowaną prezentacją lub zapętlonym filmikiem. Jeśli faktycznie czujesz się w jakimś temacie nie do ogrania warto również, żebyś skontaktował się z organizatorami i zapytał czy istnieje możliwość dołączenia do grona prelegentów.


Spodobał Ci się ten artykuł? Chętnie o nim porozmawiamy.

Formularz kontaktowy

Witam. Nazywam się
i kontaktuje się w sprawie .   Mój adres email to ,    a mój numer telefonu to
* pole obowiązkowe
Administratorem danych osobowych jest AlterPage Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-972),ul. Alzacka 16/2 ("Spółka"). Z Inspektorem Ochrony Danych powołanym w Spółce można się skontaktować pod adresem:inspektor@alterpage.pl lub korespondencyjnie: ul. Alzacka 16/2, 03-972 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji udostępnianych przez Spółkę działań marketingowych i usług własnych Spółki, stanowiącego tzw. prawnie uzasadniony interes Spółki - na podstawie art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile użytkownik wyraził stosowną zgodę. W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji marketingowych dotyczących usług lub produktów innych podmiotów – w formie elektronicznej, telefonicznej lub papierowej, w zależności od wyrażonej zgody. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Spółki, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. W innych przypadkach dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Artykuły powiązane

Administratorem danych osobowych jest AlterPage Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-972),ul. Alzacka 16/2 ("Spółka"). Z Inspektorem Ochrony Danych powołanym w Spółce można się skontaktować pod adresem:inspektor@alterpage.pl lub korespondencyjnie: ul. Alzacka 16/2, 03-972 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji udostępnianych przez Spółkę działań marketingowych i usług własnych Spółki, stanowiącego tzw. prawnie uzasadniony interes Spółki - na podstawie art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile użytkownik wyraził stosowną zgodę. W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji marketingowych dotyczących usług lub produktów innych podmiotów – w formie elektronicznej, telefonicznej lub papierowej, w zależności od wyrażonej zgody. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Spółki, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. W innych przypadkach dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Dziękujemy za kontakt z nami.

Odezwiemy się tak szybko, jak to tylko możliwe.

Wiemy, że Twój projekt nie może czekać.

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies .
Akceptuję politykę cookies