AP ropos

10 porad, które mogą pomóc w zarządzaniu projektem w chwilach kryzysowych

Michał Strzelczyk CTO
2017/03/17
Zbliżający się deadline to najmniej lubiany okres dla osób, które są odpowiedzialne za prowadzenie projektu. Często "okazuje się", że odbiega on od naszych wyobrażeń, część rzeczy jest jeszcze nie zrobiona, a te które są nie działają dobrze. Pojawia się stres, wizja porażki i nieprzyjemnego tłumaczenia się przed szefem.  Co zrobić, aby w ostatnich chwilach prowadzenia projektu nie zwariować, zminimalizować straty i nie zawieść? 


Poniżej znajduje się 10 porad, które mogą pomóc w zarządzaniu projektem w chwilach kryzysowych.

  1. Lista rzeczy do zrobienia - wypisz wszystkie zadania, które są jeszcze do zrobienia. Staraj się, aby każdy punkt odpowiadał jednej czynności. Bądź skrupulatny i nie oszukuj. Ta lista jest tylko dla Ciebie i nie musisz jej nikomu pokazywać. Stworzony dokument będzie dla Ciebie szkieletem postępowania. Nie przejmuj się, że jest tego dużo.

  2. Priorytety - są zadania ważne i ważniejsze. Przypisz przy każdej czynności liczbę od 1 do 5 gdzie 5 to jest rzecz, która jest mega ważna do zrobienia, konieczna by projekt wystartował, a 1 to zadanie z najniższym priorytetem, takie które można zrealizować później. W ten sposób będziesz mógł skupić się najpierw na rzeczach najważniejszych dla projektu. Właściwy podział pracy jest kluczem do sukcesu.

  3. Upraszczaj, nie komplikuj. Często bywa tak, że skupiamy się na rzeczach   mało istotnych z punktu widzenia sukcesu projektu. Dobrym przykładem jest np. Panel administracyjny i forma pokazania w nim jakiś danych numerycznych. Chcieliśmy mieć piękną tabelkę z filtrowaniem, sortowaniem i wyszukiwarką, dostępną dla wszystkich osób nadzorujących projekt. Bardzo przydatna funkcjonalność upraszczająca pracę, ale nie jest ona niezbędna do startu projektu. Czy nie wystarczy eksport tych samych danych do excela? 

  4. Rozkład sił.  Pod wpływem stresu i nerwów dochodzi się do wniosku, że wszyscy uczestnicy projektu powinni pracować na 200% normy i to od zaraz, natychmiast, już! Bo nie zdążymy, bo mamy opóźnienie! Dzisiaj wszyscy zostają aż nie skończymy. No dobrze, ale co w przypadku kiedy ktoś by zacząć pracę to najpierw musi dostać część projekty, który jeszcze się robi? Frontend developer nie zacznie ciąć strony do html i css jeżeli nie będzie miał skończonego projektu graficznego, testerzy czekają aż inni deweloperzy skończą programować, grafik czeka na copywritera, aż ten dokończy pracę nad wszystkimi tekstami. Zadania, które są kontynuacją pracy innych powinny być wykonywane w późniejszym terminie.

  5. Ufaj specjalistom - płacisz im za ich ekspertską wiedzę. Nie można znać się na wszystkim. Jeżeli o czymś nie masz pojęcia to nie udawaj, że jest inaczej. Pytaj o możliwe zagrożenia i ich ewentualne konsekwencje. Staraj się być merytoryczny. Zbieraj argumenty za i przeciwko konkretnym rozwiązaniom. Dzięki temu będziesz mógł łatwo wytłumaczyć się z podjętych przez siebie decyzji.

  6. Wąskie gardła -  Rozdzieliłeś zadania, pobudziłeś zespół, cały proces zaczął układać się w całość i praca ruszyła pełną parą, aż tu nagle "okazuje się", że na coś trzeba czekać... a to firma zewnętrzna nie dosłała materiałów, a to klient czegoś nie może zaakceptować. Eliminowanie wąskich gardeł jest trudne a czasami niemożliwe, ale 

  7. Decyzyjność - nie bój się odpowiedzialności. Praca w ciągłym stresie i pod presją czasu wymaga wyraźnego lidera. Aby cały proces pracy przebiegał płynnie musi być jedna osoba, która będzie w stanie odpowiedzieć na każde pytanie i czasami będzie musiała zaryzykować. Nie ma mowy o spychologii i forwardowaniu maili dalej z nadzieją, że odpowiedź na nie nie wróci.
Spodobał Ci się ten artykuł? Chętnie o nim porozmawiamy.

Formularz kontaktowy

Witam. Nazywam się
i kontaktuje się w sprawie .   Mój adres email to ,    a mój numer telefonu to
* pole obowiązkowe
Administratorem danych osobowych jest AlterPage Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-972),ul. Alzacka 16/2 ("Spółka"). Z Inspektorem Ochrony Danych powołanym w Spółce można się skontaktować pod adresem:inspektor@alterpage.pl lub korespondencyjnie: ul. Alzacka 16/2, 03-972 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji udostępnianych przez Spółkę działań marketingowych i usług własnych Spółki, stanowiącego tzw. prawnie uzasadniony interes Spółki - na podstawie art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile użytkownik wyraził stosowną zgodę. W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji marketingowych dotyczących usług lub produktów innych podmiotów – w formie elektronicznej, telefonicznej lub papierowej, w zależności od wyrażonej zgody. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Spółki, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. W innych przypadkach dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.
Administratorem danych osobowych jest AlterPage Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (03-972),ul. Alzacka 16/2 ("Spółka"). Z Inspektorem Ochrony Danych powołanym w Spółce można się skontaktować pod adresem:inspektor@alterpage.pl lub korespondencyjnie: ul. Alzacka 16/2, 03-972 Warszawa. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji udostępnianych przez Spółkę działań marketingowych i usług własnych Spółki, stanowiącego tzw. prawnie uzasadniony interes Spółki - na podstawie art. 6 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile użytkownik wyraził stosowną zgodę. W przypadku wyrażenia dodatkowej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji marketingowych dotyczących usług lub produktów innych podmiotów – w formie elektronicznej, telefonicznej lub papierowej, w zależności od wyrażonej zgody. Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Spółki, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Spółce na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. W innych przypadkach dane osobowe mogą być ujawnione podmiotom uprawnionym wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Podanie danych osobowych jest dobrowolne.

Dziękujemy za kontakt z nami.

Odezwiemy się tak szybko, jak to tylko możliwe.

Wiemy, że Twój projekt nie może czekać.

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies .
Akceptuję politykę cookies